AZ IDEGENVEZETŐ TITKOS ÉLETE

AZ IDEGENVEZETŐ IS EMBER, CSAK NEM OLYAN

Mi mind, akik a Yourdestination keretében ázsiai utaztatással foglalkozunk, egy kicsit másak vagyunk, mint egy normál ember. Az igazi idegenvezető lételeme a szabadság, az állandó utazás és a világ csodáinak felfedezése. Szerencsések is vagyunk, mert ez a "hobbink" egyben a hivatásunk is. Ráadásul, még Ázsia őrültek is vagyunk. Ezért aztán van egy titkos, az utasoknak ritkán megmutatott életünk is. Egymás között sokat beszélgetünk erről és az így szerezhető élményeinkről is, de ez általában csak a miénk, ritkán osztjuk meg másokkal. most azonban úgy határoztunk, kicsit kitárulkozunk és bemutatunk néhány izgalmas helyet, pár olyan lehetséges uticélt és programot, amit ti is elérhettek és megtapasztalhattok szervezésünkben.

ÁZSIÁBAN SEM DOLGOZUNK MINDIG!

Amikor hozzánk jöttök, találkozunk egy reptéren, közösen végig barangoljuk a programot, aztán… Elbúcsúzunk tőletek az út végén, szorgalmasan integetünk, és szélsebesen elhúzunk valahová, ahol már vár bennünket jó pár nap egyéni, de egyáltalán nem magányos és titkos felüdülés. Az is gyakran előfordul, hogy érkezésetek előtt csinálunk ilyen egyéni felfedező programokat.

Ilyenkor rengeteg érdekes dolog belefér, de utólag mindig kiderül,: valójában munka volt! És ez már foglalkozási ártalom. A jó idegenvezető soha sem tudja lelőni az agyát, bármerre is megy, bármit is csinál, azonnal beugrik neki, mit lehetne kezdeni ezzel az új hellyel, hogyan lehetne ezt az új élményt megosztani az utasokkal. Ezeknek a variációknak száma végtelen. Megmagyarázni is igen nehéz ezt a dolgot, de hát már említettem: "Az idegenvezető nem olyan, mint egy normális ember".

Nem is olyan régen befogadó mesteremmel és egyik testvérem családjával barangoltunk egyet a Tien-Shan (天山) tetején egy csodálatos nemzeti parkban. Ott "lőttem" ezt a fotót, aminek az "Időtlenség" címet adtam. Sokan kérdezték azóta, miért ez a cím. nincs benne más csak az én iskolám, a Chan alapvetései. Oly nehéz ezt érthetően megmagyarázni...

Így elhatároztam, összerakok egy különleges kulturális utat, az "Aranyösvény vándorai"-t. Három hét barangolás India, Nepál, Vietnám buddhista emlékeit követve. Már végig vittem valakit ezen és utána megmutattam neki a képet. Csak annyit mondott: "Értem".

Ennek titkos életnek és az általa kínált felejthetetlen élményeknek szenteljük majd ezt a bejegyzés sorozatot.

MIRE IS GONDOLTUNK?  - EGY NAGYON FINOM MINTAPÉLDA

Elég nehéz néhány szóban vagy pár képpel bemutatni Ázsiai titkos életét Egy rövid, de gyönyörű példát szeretnék most megmutatni nektek.

Az én egyik kedvencem Délnyugat - Vietnám, a Mekong Deltavidékének ezer kis folyóval, csatornával szaggatott szigetvilága és az ott élő emberek szegényes és évszázadok óta változatlan, de tökéletesen boldog élete. El szoktam tűnni ide pár napra a világ elől és aztán nem is nagyon akarok előkerülni onnan. Minden egyes ott töltött óra valami egészen újat, soha nem látottat hoz elém. Vagy éppen semmit, csak a tökéletes kikapcsolódás és semmittevés felejthetetlen élményét.

Az alábbi profi videó igyekszik bemutatni a hamisítatlan és hagyományos deltavidéki falusi élet számtalan érdekesség egyikét. A helyszín egy kicsi sziget a Mekong Deltában. A téma: a Vietnámi Holdújévre készülő édesség. A felvétel nem kamu, ez igazi család igazi házában készült. Nagyon kevés család engedi magához ilyen közel a külvilágot. Ők igen, ezért már évek óta velük készül egy, a hagyományos falusi életet bemutató sorozat.

TITKOS ÉLETÜNK TOVÁBBI TITKAI...

Ez az IDEGENVEZETŐ TITKOS ÉLETE rovat összefoglaló oldala. Itt fognak feltűnni a rovat további cikkeinek ajánlói és rájuk kattintva olvasni is teljes anyagokat is.Látogasd meg minél gyakrabban, hogy első kézből értesülj az új cikkek megjelenéséről! Iratkozz fel hírlevelünkre is, mert abban is megjelennek a friss anyagok listái. Itt tudsz feliratkozni: